Pages

Monday, November 5, 2012

Harga Emas Bakal Cecah USD5000/oz

Quantitative Easing 1 ataupun lebih dikenali sebagai QE1 telah pun diumumkan pada Disember 2008 bagi meransang ekonomi Amerika Syarikat. Dalam pakej yang diumumkan itu, Federal Reserve telah mencetak sebanyak USD300 billion dan hasilnya harga emas telah meningkat sebanyak hampir 40% dalam tahun 2009. Namun usaha Amerika Syarikat untuk meningkatkan ekonomi mereka semakin mendatangkan kegagalan, malah tindakan mencetak wang hanya menyebabkan nilai Dollar US semakin menurun.
Setahun selepas itu, Federal Reserve sekali lagi bertindak melancarkan QE2 pada Ogos 2010 di mana kali ini sebanyak USD600 billion telah dicetak bagi tujuan yang sama. Walaupun dikecam kerana gagal dalam QE1, namun US masih tidak mahu berhenti untuk terus mencetak wang Dollar kebanggaan mereka itu. Hasilnya, pergerakan harga emas telah meningkat hampir 35% sehingga bulan September 2011. Kenaikan ini juga didorong kesan Standard & Poors (S&P) yang bertindak menurunkan kredit rating dari AAA kepada AA+ pada bulan Ogos 2011. Ini adalah kesan kegagalan QE2 sepertimana kegagalan QE1 dahulu.
September 2012. Sekali lagi Federal Reserve seperti diketahui ramai pihak akan melaksanakan QE3 dan sesuatu yang mengejutkan telah pun diumumkan oleh Chairman Federal Reserve, Ben Bernarke. Lihat apa yang diumumkan olehnya... 
The Federal Reserve announced plans to unleash more stimulus Thursday, in its third attempt at a controversial program to rev up the U.S. economy. The policy, known as quantitative easing and often abbreviated as QE3, entails buying $40 billion in mortgage-backed securities each month. The end date remains up in the air, as the Fed will re-evaluate the strength of the economy in coming months. The Fed is wasting no time. The purchases begin Friday and are expected to add up to only $23 billion for the remainder of September.The bond-buying policy "should put downward pressure on longer-term interest rates, support mortgage markets, and help to make broader financial conditions more accommodative," the Fed's official statement said.
Harga Emas telah meningkat sebanyak 111% dari QE1-QE3. Kesan Quantitative Easing 3 (QE3) yang diumumkan oleh Federal Reserve pada 13 September lepas bakal membawa harga emas untuk terus meningkat hampir 200% dalam masa 3 tahun akan datang. Besar kemungkinan, harga emas akan melonjak ke angka USD5000/oz dan harga Silver pada kedudukan USD100/oz. QE1 dan QE2 telah pun menjadi sejarah, dan QE3 adalah permulaan untuk kita mengorak langkah lebih luas.

Jika sebelum ini, anda tidak membuat apa2 tindakan untuk membeli emas bagi menjana keuntungan, maka gunakan peluang ini untuk merancang sesuatu yang boleh memberikan pulangan yang lebih dalam masa 2,3 tahun akan datang. Mulakan dengan membeli emas keluaran Public Gold yang pasti tidak akan mengecewakan anda. Hubungi saya 0195595916. Peluang untuk menjadi Dealer Public Gold juga masih dibuka. Dengan pembelian RM20,000 ke atas mana2 produk Public Gold akan melayakkan anda menjadi Normal Dealer Public Gold. Nak tahu rahsia menjana keuntungan apabila bergelar Dealer PG, hubungi saya segera.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...