Pages

Monday, September 10, 2012

Camne nak mulakan???




Assalamualaikum..

Kita dihidangkan dengan pelbagai jenis pelaburan yang menguntungkan antaranya Amanah Saham seperti ASB, ASN, ASW dan bermacam-macam lagi. Selain itu tak kurang juga yang melabur dalam Unit Trust, Hartanah, Bon dan pelbagai pelaburan lain.

Tetapi tiba-tiba hari ini anda terdetik utk melabur dalam emas. Tapi timbul beberapa persoalan...soalan yang semua org hadapi.

1. camne nak mulakan?
2. brape modal permulaan?
3. nak beli emas kt sape?
4. nak simpan emas kt mane?
5. bila masa yang sesuai?

6. nak jual kt sape emas ni?


Jawapan:

1. camne nak mulakan?
Cari informasi
Bermula dengan minat untuk menyimpan
Faham dengan apa yang hendak disimpan

2. brape modal permulaan?
Sebelum anda memulakan pelaburan emas, selidik dahulu berapa simpanan anda ada sekarang. Lihat simpanan di akaun ASB, di tabung haji dan pelbagai pelaburan yag lain dan tuliskan di kertas
“saya ada RM________ di ASB, saya ada RM_______ di Tabung Haji dan saya ada RM ______ di Unit Amanah, bagi mengetahui berapa simpanan semasa anda. Setelah meneliti simpanan yang ada, asingkan 20% - 50% kemudian baru anda boleh tentukan berapa cash anda boleh melabur didalam emas.

3. nak beli emas kt sape?
Cari Dealer Public Gold atau GCP yang berhampiran dengan anda. Anda boleh semak di laman web rasmi mereka. Jika anda di Bera, Temerloh, Maran, Mentakab.. boleh hubungi saya di 0132191934.

4. nak simpan emas kt mane?
Banyak bank2 yang menyediakan perkhidmatan safety box. Cuba buat survey bank mana yang mengenakan upah yang terendah.

5. bila masa yang sesuai?
Jika anda tanya soalan ni kpd dealer emas..pasti jawapannya SEKARANG. Ya! sekarang jika anda ada wang lebihan atau ada wang simpanan yang cukup. Jika tidak.. menabung la sikit2 untuk membeli emas. Nasihat saya jangan beli guna kad kredit.

6. nak jual kt sape emas ni?
Ehhh!! Jangan jual. Pelaburan emas ni cuma beli, simpan dan tunggu. Sekurang2nya setahun. Bergantung dengan harga semasa. Sayang nk jual emas ni. TAPI anda boleh Jual hanya jika anda dealer emas untuk rolling. Camne pun anda bole jual kepada saya atau mana2 dealer GCP dan Public Gold dengan harga "We Buy" semasa...anytime!

Selamat menyimpan emas!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...